

LEGO® Education SPIKE™ Prime med utbyggnadsset (10 elever)
Logga in för pris
Leveranstid är normalt 3-7 arbetsdagar.
Detaljerad information
Förlag: | First Scandinavia Partner |
Serie: | Lego Education |
Artnr: | fsp-0545678-0545681 |
Vikt: | 19000 g |
Beskrivande text
LEGO® Education SPIKE™ Prime med utbyggnadsset - (passar för 10 elever)
Bygg självförtroende, STEAM färdigheter och hitta på nya uppfinningar.
LEGO® Education SPIKE™ Prime är en fantastisk lösning för att lära sig kodning och programmering i skolan. Setet kombinerar LEGO klossar och Scratch eller Python programmeringsspråk. Det gör att man enkelt kan nå kunskapskraven i programmering och andra ämnen i Lgr11.
LEGO Education SPIKE Prime är en lärplattform för STEAM-ämnena. Passar perfekt för mellan- och högstadiet och setet kombinerar LEGO klossar och kodning både på ett lärorikt och roligt sätt!
STEAM: Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics
Du kan själv välja om du vill undervisa i programmeringsspråket Scratch eller Python. Scratch har en intuitiv dra-och-släpp kodning och Python är ett textkodningsspråk.
Ladda ned programvara
Från enkla projekt till obegränsade designmöjligheter vill SPIKE Prime hjälpa eleverna att få grundläggande kunskaper i STEAM.
Själva hjärtat i SPIKE Prime är den programmeringsbara hubben. Den avancerade och användarvänliga enheten har 6 indata-/utdataportar, 5x5 LED matris, Bluetooth, högtalare, 6-axlad gyrosensor och ett uppladdningsbart batteri.
SPIKE Prime setet innehåller motorer och sensorer som tillsammans med en mängd färgglada LEGO klossar lär eleverna att själv designa och bygga spännande robotar, dynamiska enheter och interaktiva modeller.
Hubben levereras med 6 tillkopplingspunkter, 1 stor och 2 medium motorer, 1 färgsensor och 1 kraftsensor. Utöver det är det med nya större och komplexa delar som betyder att eleverna använder mindre tid att bygga och mer tid på att designa och koda.
Förvaringsboxen levereras med 2 sorteringsbrickor som betyder att det tar mindre tid att göra klart modellen och därefter sortera tillbaka. De mindre sorteringsbrickorna är optimala när det är begränsad bordsyta.
Klassrumspaketet för 10 elever inkluderar 5 grundset med Spike Prime, 5 SPIKE Prime utbyggnadsset och programvara. Vi rekommenderar att 2 och 2 elever jobbar tillsammans.
I undervisningen startar du med enkla lektioner och jobbar vidare med att utveckla designen efter eget huvud. Med SPIKE Prime blir alla engagerade oavsett vilken nivå man är på. Man lär sig att tänka kritiskt, analysera data och lösa komplexa uppgifter från den verkliga världen.
SPIKE Prime passar perfekt in läroplanen Lgr11 genom följande medföljande 4 moduler:
Uppfinnarpatrullen: Låt eleverna göra sin egen design, felsöka, vidareutveckla och till slut komma fram till en färdig produkt.
Kickstarta ett företag: I denna modul ska eleverna skal planera, designa, bygga och koda en produkt som kommer till användning i ett företag. Ett system som sorterar avfall, hur skulle det kunna se ut? Eller en innovation som sorterar post på arbetsplatsen, finns det en lösning för det? Här är det bara fantasin som sätter gränserna!
Lifehacks: Går det att göra något tekniskt trick som förenkIar vardagen? I Lifehacks-modulen kan man t.ex. undersöka och forska på vad man kan använda molndata till. Hubben som följer med har förbindelse till väderdata från den välrenommerade väderdatabasen YR.no och kan t.ex. hämta ned väderdata från molnet. Hur skulle en robot kunna använda dessa data? Lektionen Regn eller solsken är ett fantastiskt exempel på detta. Måste prövas!
Klar för tävling. Spike Prime kan användas i tävlingen FIRST Lego League.
De olika enheterna kopplas direkt till det centrala innehållet i kursplanerna som ligger under Lgr11 och är utformat för att öka elevernas intresse for programmering, kodning, algoritmer, teknik och design. Varje enhet innehåller 6-8 timmars undervisning. Och de flesta aktiviteter kan genomföras på en normal 45 minuters lektion.
Se exempel på färdigutvecklade lektionsupplägg HÄR
De nätbaserade lektionsplanerna är ett lättillgängligt, interaktivt stödmaterial. Det ger dig som lärare allt du behöver för att kunna undervisa med trygghet, oavsett tidigare erfarenhet av kodning. (LEGO, the LEGO logo, the Minifigure, DUPLO, the SPIKE logo, MINDSTORMS and the MINDSTORMS logo are trademarks and/or copyrights of the LEGO Group. Used with permission ©2020 The LEGO Group.) Läs mer om LEGO® Educations koncept och hur du bokar en gratis workshop på First Scandinavia Partner
Bygg självförtroende, STEAM färdigheter och hitta på nya uppfinningar.
LEGO® Education SPIKE™ Prime är en fantastisk lösning för att lära sig kodning och programmering i skolan. Setet kombinerar LEGO klossar och Scratch eller Python programmeringsspråk. Det gör att man enkelt kan nå kunskapskraven i programmering och andra ämnen i Lgr11.
LEGO Education SPIKE Prime är en lärplattform för STEAM-ämnena. Passar perfekt för mellan- och högstadiet och setet kombinerar LEGO klossar och kodning både på ett lärorikt och roligt sätt!
STEAM: Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics
Du kan själv välja om du vill undervisa i programmeringsspråket Scratch eller Python. Scratch har en intuitiv dra-och-släpp kodning och Python är ett textkodningsspråk.
Ladda ned programvara
Från enkla projekt till obegränsade designmöjligheter vill SPIKE Prime hjälpa eleverna att få grundläggande kunskaper i STEAM.
Själva hjärtat i SPIKE Prime är den programmeringsbara hubben. Den avancerade och användarvänliga enheten har 6 indata-/utdataportar, 5x5 LED matris, Bluetooth, högtalare, 6-axlad gyrosensor och ett uppladdningsbart batteri.
SPIKE Prime setet innehåller motorer och sensorer som tillsammans med en mängd färgglada LEGO klossar lär eleverna att själv designa och bygga spännande robotar, dynamiska enheter och interaktiva modeller.
Hubben levereras med 6 tillkopplingspunkter, 1 stor och 2 medium motorer, 1 färgsensor och 1 kraftsensor. Utöver det är det med nya större och komplexa delar som betyder att eleverna använder mindre tid att bygga och mer tid på att designa och koda.
Förvaringsboxen levereras med 2 sorteringsbrickor som betyder att det tar mindre tid att göra klart modellen och därefter sortera tillbaka. De mindre sorteringsbrickorna är optimala när det är begränsad bordsyta.
Klassrumspaketet för 10 elever inkluderar 5 grundset med Spike Prime, 5 SPIKE Prime utbyggnadsset och programvara. Vi rekommenderar att 2 och 2 elever jobbar tillsammans.
I undervisningen startar du med enkla lektioner och jobbar vidare med att utveckla designen efter eget huvud. Med SPIKE Prime blir alla engagerade oavsett vilken nivå man är på. Man lär sig att tänka kritiskt, analysera data och lösa komplexa uppgifter från den verkliga världen.
SPIKE Prime passar perfekt in läroplanen Lgr11 genom följande medföljande 4 moduler:
Uppfinnarpatrullen: Låt eleverna göra sin egen design, felsöka, vidareutveckla och till slut komma fram till en färdig produkt.
Kickstarta ett företag: I denna modul ska eleverna skal planera, designa, bygga och koda en produkt som kommer till användning i ett företag. Ett system som sorterar avfall, hur skulle det kunna se ut? Eller en innovation som sorterar post på arbetsplatsen, finns det en lösning för det? Här är det bara fantasin som sätter gränserna!
Lifehacks: Går det att göra något tekniskt trick som förenkIar vardagen? I Lifehacks-modulen kan man t.ex. undersöka och forska på vad man kan använda molndata till. Hubben som följer med har förbindelse till väderdata från den välrenommerade väderdatabasen YR.no och kan t.ex. hämta ned väderdata från molnet. Hur skulle en robot kunna använda dessa data? Lektionen Regn eller solsken är ett fantastiskt exempel på detta. Måste prövas!
Klar för tävling. Spike Prime kan användas i tävlingen FIRST Lego League.
De olika enheterna kopplas direkt till det centrala innehållet i kursplanerna som ligger under Lgr11 och är utformat för att öka elevernas intresse for programmering, kodning, algoritmer, teknik och design. Varje enhet innehåller 6-8 timmars undervisning. Och de flesta aktiviteter kan genomföras på en normal 45 minuters lektion.
Se exempel på färdigutvecklade lektionsupplägg HÄR
De nätbaserade lektionsplanerna är ett lättillgängligt, interaktivt stödmaterial. Det ger dig som lärare allt du behöver för att kunna undervisa med trygghet, oavsett tidigare erfarenhet av kodning. (LEGO, the LEGO logo, the Minifigure, DUPLO, the SPIKE logo, MINDSTORMS and the MINDSTORMS logo are trademarks and/or copyrights of the LEGO Group. Used with permission ©2020 The LEGO Group.) Läs mer om LEGO® Educations koncept och hur du bokar en gratis workshop på First Scandinavia Partner