Vanliga frågor kring terminsstart

Just nu får vår kundtjänst många frågor från våra kunder gällande leveranser, restnoteringar och nybeställningar.
Det gör att svarstiderna på telefon kan vara något längre än normalt.

För att du ska slippa vänta har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna här. Det är nämligen så att de allra flesta frågor kan du få svar på direkt på vår hemsida.

Information om din leverans

När du loggat in i vår webbshop hittar du i princip svar på alla frågor kring din beställning. Du kan se när den skickats, spåra paketen och se vem på skolan som tagit emot leveransen. Du ser också eventuella restnoteringar och hittar information om fakturor.

Logga in och titta under fliken Ert konto för att hitta svar på den här typen av frågor.

När kommer restnoterade titlar?

Förseningar i form av restnoteringar är alltid tråkigt. Det tycker även vi. Oftast beror förseningarna på att att titeln i fråga måste tryckas upp på nytt.
Vi får fortlöpande information kring leveranstider från våra leverantörer och så snart vi fått besked visas det på vår hemsida. Du kan snabbt söka fram informationen här »


Observera att uppgifterna om leveranstid är preliminära och baseras på de uppgifter vi får från respektive leverantör. Saknas uppgift om leveranstid beror det på att vi inte fått besked från leverantören. Vår kundtjänst har inte mer information än den som visas på hemsidan.

Vi bevakar era restnoteringar och skickar dem så snart de kommit i lager. De behöver alltså INTE ombeställas.

Vill du beställa mer?

Det snabbaste sättet att beställa är via vår hemsida. Logga in, sök och beställ alla de titlar du behöver.

Att beställa per telefon går givetvis bra men det finns ingen tidsmässig fördel med det – vi levererar ut alla beställningar så snart det någonsin är möjligt.